Senin, 31 Desember 2007

Lukisan ikan...Love of fish

Lukisan ikan...tahun 2005

Lukisan ini terinspirasi dari kehidupan ikan-ikan di dalam akuarium saya, yang kadang ada...kadang tidak ada...

Kalau rasa kangen akan ikan ini begitu memuncak...maka saya hanya dapat membayangkan ikan-ikan ini berenang kian kemari...

Daripada hanya membayangkan, saya lalu mencoretkan semuanya di atas kanvas...
Dan jadilah gambaran ikan-ikan segala jenis yang saya ingat...
Tentu saja ikan ini pernah ada...
Pernah berenang-renang di akurium saya...

Ikan-ikan...dalam diamnya memberikan ketenangan
Dalam kelincahannya memberikan hiburan
Dalam ketidakberdayaannya di dalam kurungan kaca ia bergerak penuh kebebasan...

Ikan adalah inspirasi saya yang paling dalam...
Bahkan suatu hari saya pernah bermimpi menjadi seekor ikan...


Salam sayang dari Galeri Cintaku,

Ietje

Tidak ada komentar: